شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی:

اپراتورهای وایمکس فرصت سوزی نکنند

شريف حسيني

یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۸:۳۸:۰۰


عضو کمیسیون صنایع و معادن با اعتقاد بر اینکه با ورود فناوری و تکنولوژی های جدید، کاربران از فناوری های قدیمی کمتر استفاده می کنند، اعلام کرد: در شرایط حاضر سرویس اینترنت پرسرعت بی سیم (وایمکس) می تواند نیازهای ارتباطی کاربران را پاسخگو باشد.

وایمکس نیوز - شریف حسینی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه زمان زیادی از فعالیت اپراتورهای وایمکس نگذشته است، گفت: اما در همین مدت اپراتورها مناسب عمل کردند و به نظر می آید استقبال خوبی از سوی کاربران برای استفاده از سرویس وایمکس انجام شده است.
وی در پاسخ به این مطلب که آیا سرویس وایمکس می تواند جایگزین سایر سرویس های مشابه با خود باشد، افزود: این سرویس یکی از بهترین انواع ابزارهای ارتباطی است که به دلیل مزایای فراوانش این روزها به مرز همه گیری نزدیک می شود، این در حالی است که وقتی یک فناوری جدید وارد بازار می شود، اغلب کاربران تمایل بیشتر به استفاده از آن را دارند و به صورت طبیعی به سمت آن جذب می شوند.
به گفته وی به نظر می آید در این مدت کوتاه سرویس وایمکس توانسته قابلیت های خود را نشان داده و نیازهای ارتباطی کاربران را پاسخگو باشد.
شریف حسینی با بیان اینکه این احتمال در مورد سرویس وایمکس نیز وجود دارد، بیان کرد: پیش بینی می شود با ورود فناوری های جدید پس از وایمکس، کاربران تمایل بیشتری برای استفاده از این سرویس ها از خود نشان دهند و اپراتورهای وایمکس باید فرصت را غنیمت شمرده و با ارایه سرویس با کیفیت سهم خود را از بازار ارتباطی کشور به دست بیاورند.
وی زمان دسترسی کاربران به وایمکس را از دیگر مزایای این سرویس و دلیلی دیگر برای فراگیر شدن آن عنوان کرد.
با شروع استفاده جهانی از این فناوری، از سال 1383 با ارایه مجوزهای pap (ارایه خدمات اینترنت پرسرعت) و موافقت اصولی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به برخی شرکت های علاقه مند به فعالیت در حوزه بی سیم باند وسیع، مجوز راه اندازی شبکه رادیویی اعطا شد.
بدین ترتیب این شرکت ها براساس فناوری وایمکس و فناوری مشابه آن، نسبت به راه اندازی شبکه های باند وسیع در سطح چند شهر کشور اقدام کردند و در سال 1386 پس از تکمیل مراحل استانداردسازی فناوری وایمکس، رگولاتوری اعطای مجوزهای جدید وایمکس را در دستور کار خود قرار داد. این مساله به برگزاری مزایده فناوری وایمکس در تابستان و پاییز 87 و اعطای مجوز به 4 شرکت ایرانی در این زمینه منجر شد.
کنسرسیوم صنایع ارتباطی پایا و مبین ایران در 30 استان، شرکت ایرانسل در استان های تهران، آذربایجان شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، فارس و خوزستان، اسپادان در اصفهان و رایانه دانش گلستان در استان گلستان، برندگان این مزایده اعلام شدند.
 

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو